Logo Eurovisie Songfestival 2015 voorgesteld.

Na de songs, de artiesten, de landen en de punten is het logo ook een heel belangrijk iets op het Eurovisie Songfestival. Het bepaald namelijk de identiteit van de shows. Vandaag stelde ORF het logo voor. We wisten al een tijdje dat het thema "Building Bridges" ging zijn, maar nu is er ook een logo. Volgens de officiële site van het festival is het logo "een brug met cirkels die ons samenbrengt, maar ook diversiteit brengt. De kleuren refereren naar de uniekheid van iedereen, maar tegelijk ook naar het maken van muzikale bruggen". Het logo is gecreëerd door een team van de Oostenrijkse openbare omroep zelf.

Sinds jaar en dag heeft het Eurovisie Songfestival al een logo. Sinds 2004 is er een generiek logo, maar moedigt de EBU aan om ook een sublogo te maken die de showidentiteit bepaald. Zo zagen we al golven (2006), bloemen (2007), muzieknoten (2008), vogels (2009), parels (2010), harten (2011), vuur (2012), vlinders (2013) en dit jaar een diamant met de tagline: #JoinUs.

Populaire posts van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.